Definiowanie potrzeb
W tym momencie zaangażowane strony, takie jak klienci, użytkownicy końcowi, wyższe kierownictwo, menedżerowie produktu i inni, określają wymagania i cele projektu. Definiują, jakie rezultaty chcą uzyskać przy użyciu oprogramowania oraz jakie funkcje są niezbędne.
Zbieranie wymagań
Product Owner, gromadzi szczegółowe wymagania od zaangażowanych stron. Może to robić za pomocą różnych narzędzi, takich jak rozmowy, ankiety, warsztaty lub analiza dokumentacji.
Nadawanie priorytetów
Zaangażowane strony we współpracy z Product Ownerem ustalają, które z zebranych wymagań mają najwyższy priorytet. Razem decydują, które funkcje są kluczowe i powinny być realizowane jako pierwsze.
Planowanie sprintów
Zespół developerski, w oparciu o zdefiniowane potrzeby i priorytety, planuje proces rozwoju oprogramowania. Określają oni etapy projektu, oszacowują czas potrzebny na realizację poszczególnych zadań i wyznaczają deadline'y.