Dowiedz się więcej
Poznaj i zrozum jak wygląda
Technologia
Elastyczne zespoły
Sztuczna inteligencja
Cloud / chmura
Rozwój oprogramowania
Projektowanie produktów cyfrowych
Wybrane technologie
Usługi serwisowe IT
Fintech
Przemysł i produkcja
Rozwiązania dedykowane
Oprogramowanie produkcyjne
Rozszerzona rzeczywistość
Oprogramowanie dla branży HoReCa
W tym artykule omawiamy znaczenie zrozumienia biznesu klienta w kontekście projektowania oprogramowania. Wyjaśniamy, dlaczego jest to kluczowe dla sukcesu projektu i przedstawiamy kilka wskazówek, jak skutecznie zrozumieć potrzeby klienta.
Zrozumienie biznesu klienta to coś więcej niż tylko poznanie jego produktów i usług. Chodzi o dogłębne zrozumienie jego celów biznesowych, wyzwań, targetu i strategii. Oznacza to również poznanie jego konkurencji i rynku, na którym działa.
Istnieje kilka powodów, dla których zrozumienie biznesu klienta jest ważne w kontekście projektowania oprogramowania:
Istnieje kilka sposobów na skuteczne zrozumienie biznesu klienta:
Podczas wywiadu z klientem możesz zadać mu następujące pytania:
Wdrożenie procesu zrozumienia biznesu klienta może przynieść wiele korzyści, m.in.:
Zrozumienie biznesu klienta jest kluczowe dla sukcesu projektu oprogramowania. Istnieje kilka sposobów na skuteczne zrozumienie biznesu klienta, a korzyści z wdrożenia tego procesu są liczne.
Michał od ponad dekady projektuje aplikacje internetowe zbudowane w oparciu o framework ReactJS. Jego podejście do UX pozwala aveneo, jako software house, dostarczać czytelne i proste w obsłudze narzędzia, które adresują najbardziej zaawansowane potrzeby biznesowe.